torsdag 28. april 2011

Blogginnlegg om Romanlesning

Referat Fatso:
Fatso handler om Rino, som er overvektig, asosial og jomfru. Rino er 34 år gammel og jomfrudommen er noe han sliter med leve og tenker på dette hele tiden. Han bor alene i en leilighet i Oslo som faren eier, men en dag bestemmer seg for at det blir for dyrt å la han bo alene og det flytter en jente inn. Hun heter Maria og hele livet hans blir snudd på hodet. Hun har et sosialt nettverk med seg, som etter hvert Rino også blir en del av. Samtidig som han blir akseptert sosialt begynner han også å ta mer vare på seg selv med å jogge og bytter også brillene ut med kontaktlinser.

Hva jeg syns:
Boka var lettlest og det er ingen store høydepunkter, men likevel er boka aldri kjedelig. Den er heller intens. Jeg syns synd på Rino gjennom hele boka, men likevel er det mye humor. Dessuten er det grov fra start til slutt uten at det utgjør så veldig mye, viser det hvordan Rino er og tenker.

Hovedtema:
Temaet er sex, identitet, kjærlighet og ensomhet.

7 kommentarer:

  1. Bra, her skriver du poengtert og greit om ulike sider ved romanen.

    SvarSlett
  2. Du har vært veldig flink Gylve og jeg gleder meg til å samarbeide videre med deg :))

    SvarSlett
  3. veldig kort og innholdsrik referat Gylve ! Kort og godt, du gir en veldig god skildring av Riono og situasjonen hans.

    SvarSlett
  4. fint og kort resonnement av deg der Gylve! fine flammer btw :)) heh

    SvarSlett
  5. Dette var en av de bedre! Men du skriver: "men en dag bestemmer seg". Jeg ville nok ommformulert den setningen: men en dag bestemmer HAN seg. Ellers synes jeg du gjør det bra. Du kommer deg

    SvarSlett
  6. Maken til frekkhet Bjørn! nå må du skjerpe deg

    SvarSlett
  7. Altså min venn; dette er konstruktiv kritikk. Altså er det ikke frekkhet, men ren godvilje

    SvarSlett