onsdag 2. februar 2011

http://www.youtube.com/watch?v=7iSki63ZDg0
Jeg har analysert reklame filmen "Doffen har daua" for Rema 1000.

- Reklamefilm
- Målgruppe er alt fra ungdom til voksne til eldre.
- Overskriften forteller ingenting om produktet.
- Stemning: Gutten lei seg.
- Teksten spiller på følelser.
- Forsøker å være humoristisk, moren prøver og bortforklare seg.
- Ikke så mye plussord.
- Setningene er korte
- Reklamen var bra, og morsom
- Det enkle er ofte det beste - linjen på slutten viser at det enkle ofte er det beste, og da skal du assosiere det med Rema.

1 kommentar:

  1. Grei gjennomgang, Gylve. Pass på at du får med enda flere fagbegrep, ta gjerne utgangspunkt i skjemaet på side 238 og flett inn begreper der det passer, dette gjør analysen din faglig tyngre.

    SvarSlett